Minggu, 18 September 2011

Mengupad Hadist Kenapa Harus di India, dan Pnji Islam Dari Timur

ADA APA DI INDIA ?
oleh Djsknight Ghuraba pada 07 April 2010 jam 15:18

Rezim Mo...narki Kerajaan Saudi yg membantai saudara sebangsanya sendiri di sa'da-Yaman adalah sebuah teatrikal pembantaian sadis, persis sepeti yg dilakukan koleganya yg selama ini telah membackup mereka ya'ni Zionist-Israel dgn kebiadabannya terhadap bangsa Palestine.

Kemelorotan citra kerajaan Saudi akhir2 ini telah mengukuhkan berbagai perspektif negatif tentangnya sekaligus meyakinkan kpd sebagian ummat bahwa rezim itu akan sgr tumbang. Segera Akan tergantikan oleh Khilafah nubuwwah setelah kekuatannya sempurna dari timur, dan menaklukan pusat kesyirikan negri penyembah sapi tersebut(India-Pakistan-Bangladesh).


Dari Sauban r.a dari Rasulullah saw beliau bersabda: “Dua golongan dari ummatku yang diselamatkan Allah dari Neraka. Iaitu golongan yang "berperang/berdakwah" di India dan golongan yang berkumpul bersama Isa a.s.” (Riwayat Nasai dan Ahmad)
Daripada Saidina Tsauban r.hu menceritakan bahawa Nabi SAW bersabda :
“Akan muncul dua kumpulan dari umatku yang kedua-duanya dipelihara Allah dari neraka; satu kumpulan yang berjihad/berdakwah di India dan satu kumpulan lagi yang akan bersama Nabi Isa bin Maryam as."
Ahmad [Musnad 5/278 no.22759],
al-Bukhari [Tarikh al-Kabir Tarjamah Abd al-A'la bin 'Adiy al-Bahrani], al-Nasai [al-Mujtaba' no.3175] Tiada komen, al-Tabarani [Mu'jam al-Awsath 7/23-24] Komen: Tidak diriwayatkan (La Yurwa) hadis ini dari Tsauban melainkan dengan sanad ini. Tafarrud padanya al-Zubaidi, Ibn 'Adiy [al-Kaamil 2/161], al-Haitsami [Majma'uz Zawaaid no.9452] Komen al-Albani [Sahih al-Jami' no.4012,Silsilah as-Sahihah no.1934] Sahih, al-Arnaouth [Tahqiq Musnad Ahmad 37/81 no.22396] Komen(ringkasan) : Hadis hasan dan sanad ini dhaif kerana Baqiyyah bin al-Walid,Rijal yang lain tsiqah kecuali Abu Bakr bin al-Walid al-Zubaidi majhul halnya, Imam As-Suyuti menghasankan hadith ini,lihat Kitab Tanzilul Isa Ibnu Maryam.

Mengenai Hadis dr Sauban diatas: Hampir di seluruh dunia, kurang lebih di 200 negara dr setiap markaz Dakwahnya, silih berganti setiap harinya rombongan jamaah-jamaah dakwah dikirim Ke India-Pakistan-Bangladesh. Dan munculah istilah Dakwah ke IPB.

Secara politik Ketiga negara yg tadinya adalah bagian dr India itu telah lama terpisahkan. Namun dibawah naungan Usaha dakwah wa tabligh ketiganya tetaplah satu India..

Seluruh jamaah dikirim ke-INDIA selain utk belajar dan mendapatkan suasana agama yg telah terwujud, Jamaah jg dihubungkan kedalam satu kerja, satu pikir,satu tertib, satu komando di bawah musyawarah dan arahan ulama-ulama India-Pakistan yg berpusat di Banglawali Masjid Markaz Nizamudin India. kemudian setiap jamaah digerakan kesetiap penjuru wilayah kota dan desa2 di INDIA-PAKISTAN-BANGLADESH.

Bagi para penuntut ilmu, India Adalah gudangnya muhadist2 kenamaan, Ulama2 India Pakistan adalh ulama2 yg diakui keilmuannya oleh ulama-ulama dunia, salah satu situs resmi PP. langitan memposting bahwa india adalah pusat studi Hadis dunia, bukan Arab saudi. Bahkan Allamah Sayyid Muhammad Alawi al Maliki, Guru besar sekaligus pembela Ahlusunnah kelahiran makkah itupun sempat menempa ilmu di India.

Subhanallah... banyak pengamat memandang hadist ttg penaklukan India diatas bknlah dengan Perang yg akan menjatuhkan bnyk korban dgn pertumpahan darah. Disini sy setuju setelah melihat sepak terjang Usaha Dakwah dan Tabligh(Jamaah Tabligh: sebutan Masyarakat), maka dpt disepakati bahwa perang tersebut adlah penaklukan sederhana yg dijalankan secara sistematis dalam agenda kerja matang dan bertahap.

Dan adalah fakta dimana bukan secara politik tetapi secara usaha dakwah kenabian ini... INDIA-PAKISTAN-BANGLADESH telah disatukan. Dan Usaha ini akan semakin kuat seiring Akhir Zaman yg semakin mendekat... hingga kemudian sistem ini akan dikembalikan ketempat awalnya, MAKKAH Al Mukarramah, setelah tumbangnya rezim Monarki dinasti Sa'ud antek-antek Zionist. Wallahua'lam...

"Saya merasakan angin sepoi-sepoi dingin bertiup dari India" (HR Abu Dawud).
Lihat Selengkapnya
ISLAM AKAN bangkit dari TIMUR, Daripada Saidina Tsauban r.hu menceritakan bahawa Nabi SAW bersabda : “Akan muncul dua kumpulan dari umatku yang kedua-duanya dipelihara Allah dari neraka; satu kumpulan yang berjihad/berdakwah di India dan satu kumpulan lagi yang akan bersama Nabi Isa bin Maryam as." Ahmad [Musnad 5/278 no.22759],al-Bukhari [Tarikh al-Kabir Tarjamah Abd al-A'la bin 'Adiy al-Bahran...i], al-Nasai [al-Mujtaba' no.3175] Tiada komen, al-Tabarani [Mu'jam al-Awsath 7/23-24] Komen: Tidak diriwayatkan (La Yurwa) hadis ini dari Tsauban melainkan dengan sanad ini. Tafarrud padanya al-Zubaidi, Ibn 'Adiy [al-Kaamil 2/161], al-Haitsami [Majma'uz Zawaaid no.9452] Komen al-Albani [Sahih al-Jami' no.4012,Silsilah as-Sahihah no.1934] Sahih, al-Arnaouth [Tahqiq Musnad Ahmad 37/81 no.22396] Komen(ringkasan) : Hadis hasan dan sanad ini dhaif kerana Baqiyyah bin al-Walid,Rijal yang lain tsiqah kecuali Abu Bakr bin al-Walid al-Zubaidi majhul halnya, Imam As-Suyuti menghasankan hadith ini,lihat Kitab Tanzilul Isa Ibnu Maryam. (info di atas bukanlah hujjah tapi utk 1 studi perbandingan dan kita bisa lihat kebenaran yg hampir mirip)

6 komentar:

  1. Ass. Wr. Wb..Afwan..mhn maaf ana sdh menjadi ahbab sejak thn 2008 dan ingin sdkt mengkoreksi hadist "“Akan muncul dua kumpulan dari umatku yang kedua-duanya dipelihara Allah dari neraka; satu kumpulan yang berjihad/berdakwah di India dan satu kumpulan lagi yang akan bersama Nabi Isa bin Maryam as."
    Ahmad [Musnad 5/278 no.22759].
    Syaikh Nasirudin Albani menshahikan hadist ini, namun redaksinya tidak "...berjihad/berdakwah di India" Namun " Memerangi India..." Mohon dicek kembali...Wassalam

    BalasHapus
  2. Salam. Mungkin pada akhir zaman, penaklukan india penting kerana ia memisahkan secara geografi negara2 islam di asia tenggara dengan negara2 islam di khurasan, asia barat dan afrika utara. Ada juga negara kafir lain yang diantara negara2 islam di sebelah timur dan barat ini seperti thailand dan myanmar tetapi negara2 kafir ini tidak sekuat india kerana india mempunyai senjata nuklear dan tentera yang besar. Hadis ini menunjukkan bahawa umat islam daripada timur (asia tenggara) akan bergerak ke arah pusat pemerintahan islam di Syam. Sebelum sampai di syam, mereka akan berperang dan menakluk india. Peperangan itu akan menjadi paling sengit.Alhamdullilah hadis ini menunjukkan bahawa empayar khalifah umat islam akan terbentang dari asia tenggara, india hingga ke afrika utara. . .

    BalasHapus
  3. Ulama katakan : apabila kita membaca hadits ttg jihad, maka seolah" itu adalah perang, padahal tdk satu org nabipun yg diutus ke dunia utk membinasakan manusia.
    Dlm hukum islam sndir, tdk boleh ada perang sebelum di da'wahi, setelah itu bayar jizyah, setelah itu perang,
    Jadi perang adalah langkah terakhir...

    BalasHapus
  4. Kalopun di maknai perang, maka yg akan berperang pertama kali adalah muslim-muslim india juga. Yg mayoriyas mreka ini adalah pekerja" da'wah.

    BalasHapus
  5. YA ALLAH.... Apakah yang terjadi saat ini di India... sebagai panggilan - Mu... Maka kuatkanlah Iman kami untuk memenuhi panggilan - Mu Ya Rabb...

    BalasHapus